Mišljenje stručnjaka

Psihoterapeut dr Zoran Milivojević

Radoznali vrabac je pitao psihoterapeuta dr. Zorana Milivojevića zašto su PERSONALIZIRANE KNJIGE u kojima je dijete glavni junak dobre za dječji razvoj.

Čitanje maštovitih priča je nezaobilazan dio svakog djetinjstva.

Međutim, dijete do svoje četvrte godine nije u mogućnosti izmjestiti se izvan vlastitog iskustva, te nije u stanju usvojiti neke od poruka iz priča.

Personalizirane knjige, s druge strane, omogućavaju da dijete u priči kao glavni junak doživljava sve što se u priči odigrava.

Pažljivo birane psihološke, moralne, edukativne i odgojne poruke, koje se provlače kroz priče Radoznalog vrapca, imaju za cilj da dijete kao glavni junak lakše usvaja te poruke. To je jedna od prednosti personaliziranih knjiga za djecu.

Kroz maštovite priče djetetu se priča o događajima nepoznatog svijeta, onog van sigurnog obiteljskog kruga i roditeljske ljubavi. One imaju značajan utjecaj na izgradnju osnovnih, početnih djetetovih uvjerenja o ljudima, ljubavi, pravdi, velikom svijetu koji ga očekuje, pri čemu ono usvaja i druga znanja. Dijete kao glavni junak svaku priču proživljava u sigurnom okruženju tako što mu roditelji ili drugi odrasli čita knjigu s ljubavlju. Bitno je ostaviti prostor da se komentira priča, pita o stvarima koje dijete zanimaju, da se s njim diskutira i da se potiču njegova radoznalost i razvijanje kritičkog mišljenja.

Mnogi pedagozi, profesori i učitelji koriste isključivo personalizirane sadržaje i zadatke kako bi se dijete osjetilo uključenije u sam proces učenja i kako bi lakše moglo svladati nove sadržaje. Postoje studije koje govore o tome da upravo personalizacija sadržaja ima pozitivan utjecaj na dječji razvoj.

Rutina čitanja djetetu, kao i diskutiranje o pročitanom sadržaju, prema mnogim studijama i stručnjacima, među najboljim su načinima za poticanje razvoja inteligencije kod djeteta. Također, dijete čitanjem proširuje svoj rječnik i shvaća kompleksnija gramatička pravila. Ovaj efekt postiže se neovisno o tome čita li dijete samo ili prati roditelja koji mu čita gledajući slike i povezujući sve u širi kontekst.

Preporučuje se da se s čitanjem djetetu počne što ranije, da se dijete uključi u tu aktivnost kroz pokazivanje slika, objašnjavanje nepoznatog. Ukoliko roditelj ovoj aktivnosti s djetetom pristupi kao zajedničkom, kvalitetno provedenom vremenu, koje je zabavno i u formi igre, rezultati će sigurno biti pozitivni. Čitanje zanimljive priče djetetu, s pravim moralnim porukama i vrijednostima, u kojoj je baš ono glavni lik, potpomaže njegov razvoj.

Psihoterapeutkinja Darka Krsmanović – Knjiga “Svijet osjećaja”

Zašto su emocije važne, što koja emocija znači, što od nas traži, smijemo li osjećati, pitali smo psihoterapeutkinju Darku Krsmanović.

Obogaćujući svoj emotivni život, djeca razvijaju vrlo važan segment svoje osobnosti i postavljaju temelje kasnije zrelosti.

Zato je razvijanje emocionalne pismenosti kod djece predškolskog i ranog školskog uzrasta izuzetno važan aspekt roditeljstva. Neke emocije su uznemirujuće i neugodne, druge su ugodne, ali kratkotrajne, a pokatkad budu zbunjujuće i za nas odrasle.

Kada tome pridodamo činjenicu kako stručna javnost sve češće registrira porast emocionalnih problema kod sve mlađe djece, važnost rane edukacije postaje sve izraženija.

Družeći se s Osjećankom, djeca spontano daju sebi dozvole da osjećaju, da razumiju zašto imamo emocije, da shvate što je adekvatno ponašanje kada osjećaju ljutnju, ljubav, tugu, radost…

Psihoterapeutkinja Darka Krsmanović – Knjiga “Potraga za Radoznalim Vrapcem”

Učiniti put spoznaje svijeta uzbudljivim i maštovitim putovanjem?

Preskočiti Kineski zid, uskočiti u svijet životinja i zaskočiti zlo na kom god da je kontinentu?
Ispričati priču koja djetetu jasno pruža lekciju o prijateljstvu koje ima moć pomicanja svih granica?

Utišati strahove i ući u mali veliki dječji svijet kroz njihove kreativne poglede? Svako od ovih pitanja znači sasvim sigurno pridobivanje pažnje malih čitatelja.

Njihova iskrenost i izvorna radoznalost bit će vođene uzbudljivom pričom koja će ih ispuniti zadovoljstvom, ali i učiti da slobodno razmišljaju i osjete radost učenja.

Psihoterapeutkinja Darka Krsmanović – Knjiga “Božićna avantura”

Zanimljiva avantura u svijetu Djeda Mraza uči djecu zašto je važno biti pošten, iskren, domišljat, optimističan.

Jedinstvenost forme omogućava djetetu lakše poistovjećivanje i čini mogućim i dostižnim svladavanje teških prepreka i postizanje ispravnih ciljeva.

U današnjem svijetu, koji nas često nagoni na hiperaktivnost u repliciranju nesadržajnih obrazaca, ovakve bajke za djecu imaju odgojni, a nerijetko i terapijski efekt.

One dopiru do svih razina dječje osobnosti, onih potisnutih i onih neizgrađenih, kroz moćne mehanizme projekcije, identifikacije i odložene gratifikacije. Na taj način kod djece se lako potiče ne samo poželjno ponašanje, nego i razumijevanje metafora, a samim tim i građenje i bogaćenje dječjeg iskustva, empatičnosti, posvećenosti cilju te ustrajnosti.